sobota, 21 kwietnia 2012

sushi maki klasycznie i w naleśniku


Nie spodziewałam się, że wyjdzie aż tyle małych przekąsek, dlatego przepis polecam na małe spotkania w rodzinie lub z przyjaciółmi :)

Klasyczne maki:

3 prasowane algi morskie (nori)
250g ryżu do sushi
70g łososia
papryczka chili
ogórek
pół pomarańczy
mata bambusowa
sos sojowy
czarny sezam

Ryż zagotuj wg instrukcji na opakowaniu, pozostałe składniki pokrój. Rozsmaruj ryż na nori zostawiając 2 cm od dołu płata. Ułóż składniki, nie dodawaj ich za dużo, gdyż ciężko Ci będzie je zwinąć.
Ja podzieliłam maki na ostre - z chili i wersję dla dzieci - z pomarańczą. Zwiń rulony używając maty, dokładnie dociskając, a następnie pokrój ostrym nożem na kawałki (6-8). Tuż przed zjedzeniem każdy kawałek zanóż w sosie sojowym i delikatnie posyp czarnym sezamem.

Naleśnikowe maki:

150g mąki
120ml mleka
3 łyżki oleju
1 jajko
sól

pół pomarańczy
ogórek
50g łososia
garść nasion słonecznika
serek śmietankowy (typu Almette, Twój Smak)
świeża natka pietruszki
sos sojowy

Naleśniki usmaż, jeżeli ciasto będzie za gęste dodaj więcej mleka. Będą Ci potrzebne 3-4 naleśniki. Zimne naleśniki posmaruj cieńką warstwą serka, całe. Ułóż mniej więcej 5 cm od brzegu składniki również pamiętając, aby nie było ich za dużo. Ja zrobiłam dwa rodzaje: słonecznik, ogórek, pomarańcza oraz łosoś, ogórek, pomarańcza, natka pietruszki. Zwiń w rulony i pokrój na kawałki. Tuż przed zjedzeniem również zanóż w sosie sojowym.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz